Sub-versions domèstiques
A partir dels conceptes i reflexions que suggereix l’obra de Manel Margalef desenvoluparem un procés de creació per presentar, amb una situació domèstica, els efectes de la crisi actual a l’entorn familiar.
DADES D’INTERÈS
- Activitat: Visita dinamitzada.
- Exposició: SUB-VERSIÓ de Manel Margalef.
- Data: Fins 9 de gener de 2016.
- Públic: Alumnes de cicle mitjà i superior de primària (9-12 anys).
- Durada: 90-120’
- Capacitat: Fins a 24.
ACTIVITAT
L’activitat que proposem per als alumnes de cicle mitjà i superior de primària consta de tres parts, organitzades en; una activitat prèvia, una activitat durant la visita dinamitzada i una activitat posterior. La primera i la tercera estan pensades per a realitzar-se a l’aula.
Aquesta és una activitat per a realitzar en grups, amb quatre o cinc alumnes per grup.
- Activitat prèvia, a realitzar a l’aula.
Les repercussions de la crisi a l’entorn familiar. Cada grup llegeix un fragment de l’informe de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya, on s’exposen algunes de les repercussions de la crisi actual en relació a habitatge i el relaciona amb una de les notícies que proposem. Amb la informació aportada per l’informe i la notícia realitzen una infografia per il·lustrar-ne els continguts.
- Activitat durant la visita dinamitzada, a realitzar al Centre.
Escenes domèstiques. Cada grup tria un dels espais de l’exposició per convertir-lo en l’escenografia d’una escena familiar que ells mateixos escenificaran. L’escena ha de representar els efectes de la crisi actual a l’entorn familiar.
- Activitat posterior, a realitzar a l’aula.
Realitats que superen la ficció. Els alumnes reprodueixen, l’escena creada al Centre, amb personatges i espais reals, a poder ser, del seu entorn familiar. Fent de la re creació documental, un material artístic.