Què és un paisatge
És una activitat educativa per alumnes de secundària què parteix de les obres; Horizon, 2008 de Thomson and Craighead, Share the sky, 2015 de Addie Wagenkneckt i Ecotone, 2015 de Thierry Fournier, totes elles, paisatges a temps real a partir de dades.
DADES D’INTERÈS
- Activitat: Visita dinamitzada, QUÈ ÉS UN PAISATGE
- Exposició: REAL TIME
- Data: Fins al 19 de març de 2017
- Públic: Alumnes d’educació secundària
- Durada: 120’
- Capacitat: 24
L’ACTIVITAT
L’activitat que proposem en aquesta ocasió és per als alumnes de secundària i consta de tres parts.
1. Save the trees (activitat prèvia a la visita a l’exposició)
La primera part de l’activitat es realitza al centre escolar i es desenvolupa a partir del material pedagògic que aporta el servei EDUCATIVES de LO PATI i que consta d'un text del comissari de l'exposició on s'introdueixen alguns dels conceptes clau de les obres que després veurem i analitzarem durant la visita a l'exposició.
- El text és un fragment de la presentació de l'obra de Fran Pérez Rus, Save the trees.
2. Què és un paisatge. (activitat durant la visita a l’exposició)
La segona part de l’activitat es realitza la plaça del Centre d’Art de les Terres de l’Ebre, LO PATI amb una presentació on s’explica què és un Centre d’Art, quin és el paper del Centre d’art LO PATI dins la xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya i quin és l’objecte de l’exposició a visitar, tot reflexionant sobre els temes relacionats amb l'exposició que anem a visitar, és a dir, què és l'art a temps real? Com es genera? Pot incloure's, dins de la categoria d'obra artística, una obra feta a partir de dades? Quines reflexions es deriven d'aquest tipus d'art? I sobretot, què és un paisatge i com els artistes del SXXI afronten aquest tema.
Un cop acabada aquesta presentació entrem al Centre d'Art on trobem dues sales. Els alumnes fan una visita lliure per viure l'experiència de les obres sense mediació i, poc després, proposem una visita guiada, primer per la sala del fons, on trobem cinc obres que aborden la temàtica de l'art a temps real des de diferents perspectives i després a la sala de l'entrada, per comentar les tres obres que aborden el contingut d'aquesta activitat educativa, el paisatge generat a partir de dades extretes d'internet.
- Les obres que analitzarem durant la visita al centre són:
- Ecotone, 2015 de Thierry Fournier.
- Horizon, 2008 de Thomson and Craighead.
- Share the sky, 2015 de Addie Wagenknecht.
Analitzarem i comentarem les tres obres per saber com cada un dels artistes han abordat la temàtica del paisatge en cada un dels casos i per conèixer quina ha estat la tipologia de dades usada en cada cas i finalment posarem la nostra atenció sobre l’obra de Thierry Fournier, que ens servirà per desenvolupar la tercera part d’aquesta activitat.
3. Dades i paisatges propis (el paisatge a temps real amb dades pròpies)
La tercera part de l’activitat també es realitza al Centre d'Art LO PATI.
Es tracta d'una activitat de creació participativa, on els alumnes crearan un paisatge a partir de dades personals relacionades amb les obres de l’exposició. Es tracta de crear una mena de gràfica a partir de cordes blanques i nusos amb cordons de colors, és a dir, usant materials propis del tapís i la lògica dels quipus (estri per dur el registre i comptabilitat utilitzat en l'imperi inca a base de nusos de cordó).
L'activitat es realitza, primer de manera individual, doncs cada alumne ha d’elaborar una llista amb dades personals, valors numèrics relacionats amb el grau d’interès o satisfacció de cada una de les obres i després, cada alumne tradueix els valors numèrics en nusos a cada un dels fils que forma l’ordit del paisatge, aquesta acció és en grup doncs totes les dades serveixen per a crear un mateix paisatge.
Comparteix a