
Taller amb l’escultora June Crespo
L’artista June Crespo oferirà un taller intensiu d’escultura en el qual es posaran en pràctica metodologies vinculades al motlle perdut i la investigació i l’ús de materials del territori.
Del 5 al 11 de maig. Inscripció gratuïta fins a l'11 d'abril.
Baladre, Residència d'Artistes de Lo Pati. Balada (Delta de l'Ebre)
És un taller eminentment pràctic per a artistes de totes les edats. La proposta forma part del projecte Garba, una iniciativa de l’escriptor i comissari Marc Navarro, l’arquitecta i dissenyadora Sara de Ubieta i l’escultor David Bestué, que posa el focus en el debat sobre els reptes ecosocials del Delta de l’Ebre. Garba compta amb el finançament de Lo Pati i la Fundació Daniel i Nina Carasso.
Informació pràctica
Dates: Del 5 a l'11 de maig
Ubicació: Baladre, Residència d'Artistes de Lo Pati. Balada (Delta de l'Ebre)
Inscripció gratuïta fins a l'11 d'abril al correu garbesigarberes@gmail.com.
Cal incloure una carta de motivació. S'ofereix allotjament gratuït per a qui ho necessiti.
Escultura i experimentació
June Crespo (Pamplona, 1982) viu i treballa a Bilbao. És llicenciada en Belles Arts per la Universitat del País Basc (2005). La seva pràctica artística s’identifica en gran mesura amb l’escultura, on desenvolupa un llenguatge basat en procediments com el collage o l’assemblatge i en l’ús experimental de la imatge, sense que aquests es mostrin explícitament o de manera premeditada en la concepció inicial de l’obra.
La seva estratègia metodològica es basa en la transformació material d’elements preexistents i d’altres formes que s’apropia mitjançant la reproducció amb motlles. Crespo transforma la lectura dels objectes, alliberant-ne el potencial associatiu, en un procés que implica establir una sèrie de relacions que van des de la combinació, la reconfiguració o l’ordenació de les diferents parts fins a la incorporació de les contingències processuals, com ara el fragment, el trencament, la imperfecció o la petjada. Aquests «esdeveniments» s’incorporen a l’obra reforçant-ne la materialitat, potenciant la qualitat tàctil i enriquint la connotació narrativa de les noves estructures proposades.
* Extracte de la publicació June Crespo. Helmets, introducció de Susana González.
La trajectòria internacional de June Crespo
Entre les seves exposicions individuals destaquen: Solar (2025), Galeria Ehrhardt Flórez, Madrid; No viene a nuestros labios. Pols (2025),Valencia., Their weft, the grass (2024), 1646.nl, La Haia, Països Baixos, Vascuar (2024), comissariada perr Manuel Cirauqui, Museu Guggenheim de Bilbao; Van veure casa seva fer-se camp (2023) a CA2M , Madrid; Acts of Pulse (2022) en P420, Bologna ; entre algú i alguna cosa (2022) a CarrerasMugica, Bilbao; Am I an Object (2021) PA///KT (Amsterdam); Helmets (2020) a Artium, Vitòria-Gasteiz; Vaig, sí (2020) a la galeria Ehrhard Florez (Madrid); No Osso (2019) a Uma Certa Falta de Coêrencia, Porto; Ser dos (2017) i Cosa i Tu (2015) a la galeria CarrerasMugica, Bilbao. Recentment ha participat en exposicions col·lectives com: The Milk of Dreams, Biennal de Venècia 2022; Fata Morgana, Jeu de Paume (Paris) o El sentit de l'Escultura a la Fundació Miró (Barcelona).
Dietari personal
“Subida a una escalera, me fijo en las aperturas del molde con la ferralla entrando.
Miro lo más profundo que alcanzo. Entra ligeramente la luz en una parte baja.
Las paredes más finas de escayola traducen el espacio negativo que había anteriormente entre los cuerpos. Tienen bordes orgánicos.
Me recuerda a una visión interna de un molde que hice hace años. En aquella ocasión, el espacio vacío entre las piernas y la cadera de un maniquí parecía un espacio arquitectónico.”
* Extracte del dietari personal de l’artista, 15 de maig de 2023.
Comparteix a