Buscador
Lo Pati
Nous relats, noves realitats
Tallers

Nous relats, noves realitats

És una activitat educativa per reflexionar sobre el tipus d’informació que trobem publicada a la xarxa amb relació als diferents punts geogràfics i per proposar una alternativa artística (poètica, absurda, còmica, personal...) a aquesta informació.

De l'1 al 19 de març de 2017

Lo pati-Centre d'Art


 

DADES D’INTERÈS

  • Activitat: NOUS RELATS, NOVES REALITATS, visita dinamitzada
  • Exposició: REAL TIME
  • Data: Fins al 19 de març de 2017
  • Públic: Alumnes d’educació secundària
  • Durada de l'activitat a LO PATI: 120’
  • Capacitat: 24

 

 

L’ACTIVITAT

L’activitat que proposem en aquesta ocasió és per als alumnes de secundària i consta de tres parts.

 

1. De què ens parlen els carrers? (activitat prèvia a la visita a l’exposició)

La primera part de l’activitat es realitza al centre escolar i es desenvolupa a partir del material pedagògic que aporta el servei EDUCATIVES de LO PATI i que consta d'una introducció a l'obra Las calles habladas, un enllaç per a visualitzar els vídeos d'aquesta obra al canal youtube dels seus creadors (Clara Boj i Diego Díaz) i el codi QR des d’on descarregar, de forma gratuïta, l’aplicació Las calles habladas. Un cop visualitzats els vídeos i descarregada l’aplicació a un dels telèfons mòbils del grup, es proposa als alumnes, fer plegats, una de les rutes aleatòries que proposa l’aplicació i, durant el recorregut, s’analitza el tipus d'informació que es troba a internet en relació als carrers per on passen.

 

2. Art a temps real. (activitat durant la visita a l’exposició)

Quan els alumnes arriben al Centre d'Art es fa una breu presentació (a la plaça) on s’explica què és un Centre d’Art, quin és el paper del Centre d’art LO PATI dins la xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya i quin és l’objecte de l’exposició a visitar, tot reflexionant sobre els temes relacionats amb l'exposició que anem a visitar, és a dir, què és l'art a temps real? Com es genera? Pot incloure's, dins de la categoria d'obra artística, una obra feta a partir de dades? Quines reflexions es deriven d'aquest tipus d'art? Etc.

Un cop acabada aquesta presentació entrem al Centre d'Art on trobem dues sales. Els alumnes fan una visita lliure per viure l'experiència de les obres sense mediació i, poc després, proposem una visita guiada, primer per la sala on hi ha tres obres sobre paisatge generat a partir de dades i després per la sala on trobem cinc obres més que aborden la temàtica de l'art a temps real des de diferents perspectives.

 

3. Explica'm el teu relat (activitat a desenvolupar després de la visita comentada)

La tercera part de l’activitat també es realitza al Centre d'Art LO PATI.

Es tracta d'una activitat de creació, on els alumnes han de proposar un nou relat, diferent del que trobem a la xarxa, és a dir, un relat artístic.

L'activitat es realitza en grups de tres o quatre alumnes i cada grup proposarà un nou relat a partir de dades, reals o inventades, que associarà a llocs de l'espai urbà d'Amposta, tot proposant una lectura a partir d'una ruta ordenada o diverses lectures a partir de rutes aleatòries.

El relat de cada grup es fixarà a un mapa de la ciutat projectat a la paret.

Comparteix a

Altres activitats Altres activitats
Riccardo Massari Spiritini: Música a Manovella
Tallers
Dissabte 13 de juliol a les 18:00h.
Riccardo Massari Spiritini: Música a Manovella
Ampliar
Eines de comunicació i professionalització per a artistes 2024
Tallers
Del 6 al 10 de maig de 2024.
Eines de comunicació i professionalització per a artistes 2024
Ampliar
Taller RRRrrr
Tallers
Dijous 21 de juliol a les 18:00h
Taller RRRrrr
Ampliar
Lo Pati

Lo Pati Centre d'Art - Terres de l'Ebre
Plaça Mari Chordà, sn
977 709 400
43870 Amposta

Horari:

De dimecres a dissabte de 17h. a 20h.
Diumenges d'11h. a 14h.

Segueix-nos a:

Facebook logo Twitter logo Instagram logo Vimeo logo Flickr logo

Organitza

Ajuntament d'Amposta logo

Amb el suport de:

Generalitat de Catalunya logo Diputació de Tarragona logo

Subscriu-te al butlletí

LO PATI 2024