Nous relats, noves realitats
És una activitat educativa per reflexionar sobre el tipus d’informació que trobem publicada a la xarxa amb relació als diferents punts geogràfics i per proposar una alternativa artística (poètica, absurda, còmica, personal...) a aquesta informació.
DADES D’INTERÈS
- Activitat: NOUS RELATS, NOVES REALITATS, visita dinamitzada
- Exposició: REAL TIME
- Data: Fins al 19 de març de 2017
- Públic: Alumnes d’educació secundària
- Durada de l'activitat a LO PATI: 120’
- Capacitat: 24
L’ACTIVITAT
L’activitat que proposem en aquesta ocasió és per als alumnes de secundària i consta de tres parts.
1. De què ens parlen els carrers? (activitat prèvia a la visita a l’exposició)
La primera part de l’activitat es realitza al centre escolar i es desenvolupa a partir del material pedagògic que aporta el servei EDUCATIVES de LO PATI i que consta d'una introducció a l'obra Las calles habladas, un enllaç per a visualitzar els vídeos d'aquesta obra al canal youtube dels seus creadors (Clara Boj i Diego Díaz) i el codi QR des d’on descarregar, de forma gratuïta, l’aplicació Las calles habladas. Un cop visualitzats els vídeos i descarregada l’aplicació a un dels telèfons mòbils del grup, es proposa als alumnes, fer plegats, una de les rutes aleatòries que proposa l’aplicació i, durant el recorregut, s’analitza el tipus d'informació que es troba a internet en relació als carrers per on passen.
2. Art a temps real. (activitat durant la visita a l’exposició)
Quan els alumnes arriben al Centre d'Art es fa una breu presentació (a la plaça) on s’explica què és un Centre d’Art, quin és el paper del Centre d’art LO PATI dins la xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya i quin és l’objecte de l’exposició a visitar, tot reflexionant sobre els temes relacionats amb l'exposició que anem a visitar, és a dir, què és l'art a temps real? Com es genera? Pot incloure's, dins de la categoria d'obra artística, una obra feta a partir de dades? Quines reflexions es deriven d'aquest tipus d'art? Etc.
Un cop acabada aquesta presentació entrem al Centre d'Art on trobem dues sales. Els alumnes fan una visita lliure per viure l'experiència de les obres sense mediació i, poc després, proposem una visita guiada, primer per la sala on hi ha tres obres sobre paisatge generat a partir de dades i després per la sala on trobem cinc obres més que aborden la temàtica de l'art a temps real des de diferents perspectives.
3. Explica'm el teu relat (activitat a desenvolupar després de la visita comentada)
La tercera part de l’activitat també es realitza al Centre d'Art LO PATI.
Es tracta d'una activitat de creació, on els alumnes han de proposar un nou relat, diferent del que trobem a la xarxa, és a dir, un relat artístic.
L'activitat es realitza en grups de tres o quatre alumnes i cada grup proposarà un nou relat a partir de dades, reals o inventades, que associarà a llocs de l'espai urbà d'Amposta, tot proposant una lectura a partir d'una ruta ordenada o diverses lectures a partir de rutes aleatòries.
El relat de cada grup es fixarà a un mapa de la ciutat projectat a la paret.
Comparteix a