Fem un reset?
Una activitat educativa per alumnes de secundària què parteix del tema proposat pels comissaris i de les estratègies usades pels artistes d’aquesta exposició
DADES D’INTERÈS
- Activitat: Visita dinamitzada
- Exposició: RESET
- Data: Fins al 6 de novembre de 2016
- Públic: Alumnes d’educació secundària
- Durada: 120’
- Capacitat: 24
L’ACTIVITAT
L’activitat que proposem en aquesta ocasió és per als alumnes de secundària i consta de tres parts, totes elles a realitzar al Centre d’Art.
1. Això és un experiment! (activitat prèvia a la visita a l’exposició)
La primera part de l’activitat es realitza a la plaça del Centre d’Art de les Terres de l’Ebre, LO PATI.
L’activitat comença amb una dinàmica de grup per mesurar la relació que s’estableix entre el col·lectiu que representa el grup de participants i LO PATI.
Tot seguit es fa una presentació on s’explica què és un Centre d’Art, quin és el paper del Centre d’art LO PATI dins la xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya i quin és l’objecte de l’exposició a visitar, tot reflexionant sobre la figura del comissari i la seva tasca en el context d’una exposició col·lectiva en general i, més concretament, en el d'aquesta exposició.
2. Estratègies artístiques per esmenar una situació de conflicte. (activitat durant la visita a l’exposició)
La segona part de l’activitat es realitza a la sala d’exposicions i parteix d’una visita comentada per veure com la tasca de comissaris i artistes, es formalitza en una exposició i finalitza amb una anàlisi de dues de les obres exposades: Un contenidor simularà l’aeronau de Mariona Moncunill i Charter of Refugees d’Alfred Porres. L’anàlisi d’aquestes obres ens serveix per conèixer el funcionament i valorar l'efectivitat de dues estratègies de reformulació artística presents a l’exposició.
Dues estratègies on els artistes es serveixen de procediments propis del llenguatge escènic per mostrar una situació de conflicte i mobilitzar els agents necessaris per esmenar-lo.
3. Fem un reset? (l’estratègia aplicada)
La tercera part de l’activitat també es realitza a la sala d’exposicions i es desenvolupa a partir d’un joc escènic, on els participants analitzen la relació entre el Centre d’Art i el col·lectiu que ells representen a partir d’un treball de creació col·lectiva on participa tot el grup.
El joc consisteix en crear dues imatges on es representa; primer, la relació existent i després, la que seria desitjable, per acabar amb la visualització del procés de transformació des de la imatge primera a la segona.
L’objectiu de l’activitat és visualitzar la relació existent, per poder-la valorar, imaginar una situació ideal i ser capaços d’aportar les propostes necessàries per materialitzar aquest canvi.
No cal dir que l’objectiu d’aquesta activitat és força ambiciós i que molt probablement fracassarem, “Ara bé, més enllà del fracàs individual, l'horitzó del Fracassart és el fracàs total, definitiu, dels discursos hegemònics vigents, el descrèdit irremissible de tot l'establert per les ideologies dominants.” Carles Hac Mor.
Comparteix a