Los pilars fonamentals del projecte de centre es resumixen en:
I) Un centre d’art d’abast territorial que ha de cobrir les necessitats i generar programes pensats en clau de les Terres de l’Ebre i de la Catalunya Sud. L’activitat del centre ha de contemplar programes de difusió, producció, formació i arxiu, seguint los models de les Kunsthaus alemanyes que, a diferència d’un museu d’art, tenen un posicionament més proactiu vers l’entorn.
II) Més enllà de voler ser l’eix vertebrador de l’art contemporani a les Terres de l’Ebre, lo centre s’ha d’ubicar a la xarxa nacional d’espais i centres d’art i en lo context internacional. Este objectiu s’ha de vincular a un treball d’especialització i singularització que l'ha de distinguit de la resta de centres. L’aposta pel diàleg amb lo patrimoni natural i el paisatge se configuren com a eixos transversals. Així, la lògica iniciada de coproducció de projectes amb lo Museu de les Terres de l’Ebre, la proximitat dels Parcs Naturals del Delta i dels Ports i la disponibilitat d’una residència per artistes ubicada al cor del Delta mos proporcionen una posició privilegiada.
III) Estes dos característiques: la dimensió territorial i l’especialització en art i natura mos marquen un tercer tret distintiu. Lo centre ha de contemplar la "deslocalització" dels projectes fora de l’espai físic propi. És a dir, que l’activitat que es dinamitze ha de promoure també intervencions en lo context natural, rural o urbà, així com aliances amb agents i institucions del territori que puguen acollir activitats o implementar programes. Esta característica es reforça amb lo programa de residències ubicat a l’equipament que disposa el centre a la pedania de Balada, al cor del Delta.
IV) Finalment, este plantejament mos apropa a una definició d’art com a instrument de transformació socioeconòmica del territori. En esta direcció el centre ha de contribuir a la professionalització de la pràctica artística, a la revaloració de les aportacions de la recerca artística en altres sectors professionals i el foment de la transferència de coneixements: transversalitat, participació i alfabetització. Així com, a mig termini, ha de generar una oferta cultural potent que complemente i amplie l’atractiu turístic i patrimonial de les Terres de l’Ebre.