Buscador
Lo Pati
Estefanía Muñoz, ‘Ara el riu és un camí’
La Façana

Estefanía Muñoz, ‘Ara el riu és un camí’

L’obra forma part del cicle d’art digital Economies de l’aigua: escassetat, transformació i memòria, que durant el 2025 programarà sis peces audiovisuals al voltant del concepte de l’aigua.

Del 21 de juny al 20 d'agost de 2025.

La Façana de Lo Pati.


La ciutat xilena d’Illapel és un exemple paradigmàtic de les lluites per l'aigua a Xile, agreujades pel canvi climàtic i les activitats econòmiques. Capital de la província de Choapa, està ubicada literalment entre la serralada i el mar, envoltada de turons amb poca vegetació. Els problemes d’accés a l'aigua són evidents a simple vista: els rius no són més que tímids rierols, lluny dels cabals d’abans, especialment durant l’època de pluges.

Estefanía Muñoz viu i treballa a Illapel, on exerceix com a artista visual i educadora. Amb la peça Ara el riu és un camí, ha volgut submergir l’espectador en un paisatge desolador marcat per la devastació de la sequera. Més enllà de documentar un fenomen natural, l’obra explora la relació entre la natura i la memòria humana. Muñoz és llicenciada en Arts Visuals per la Universitat Uniacc i màster en Investigació i Creació Fotogràfica per la Universitat Finis Terrae.

Ara el riu és un camí, que es podrà veure del 21 de juny al 20 d’agost a La Façana de Lo Pati, és la tercera obra del cicle Economies de laigua: escassetat, transformació i memòria, que al llarg del 2025 permetrà gaudir de sis exposicions d’art digital a la pantalla exterior del centre d’art ampostí. L’aigua, en la seva doble modulació al·legòrica i material, és l’element central de les sis peces, que —a través de la seva evocació, representació o ús— abordaran qüestions com la memòria i els problemes hídrics contemporanis associats al canvi climàtic i als conflictes ecològico-polítics derivats de l’extractivisme i dels fenòmens migratoris. Economies de laigua: escassetat, transformació i memòria és un projecte comissariat per Vanina Hofman i Valentina Montero.

Comparteix a

Altres activitats Altres activitats
El Mar Entrarà Lentament, de Paloma Villalobos Danessi
La Façana
Del 21 d’abril al 20 de juny
El Mar Entrarà Lentament, de Paloma Villalobos Danessi
Ampliar
‘Economia de l’aigua: escassetat, transformació i memòria’ a cura de Vanina Hofman i Valentina Montero
La Façana
Del 21 de febrer de 2025 al 20 de febrer de 2026.
‘Economia de l’aigua: escassetat, transformació i memòria’ a cura de Vanina Hofman i Valentina Montero
Ampliar
‘La Forme De l’Eau’ de Marie-France Veyrat i Jaime de los Ríos
La Façana
Del 21 de febrer al 20 d'abril de 2025.
‘La Forme De l’Eau’ de Marie-France Veyrat i Jaime de los Ríos
Ampliar
Lo Pati

Lo Pati Centre d'Art - Terres de l'Ebre
Plaça Mari Chordà, sn
977 709 400
43870 Amposta

Horari:

Obert en funció de l'activitat
fins nova exposició.

Segueix-nos a:

Facebook logo Twitter logo Instagram logo Vimeo logo Flickr logo

Organitza

Ajuntament d'Amposta logo

Amb el suport de:

Generalitat de Catalunya logo Diputació de Tarragona logo

Subscriu-te al butlletí

LO PATI 2025