RESET
Tercer "reset" de l'exposició comissariada pels alumnes del Curs de la URV: RESET 2016
de l'1 al 30 d'octubre 2016
Lo Pati - Centre d'Art
Nascuda del Curs de Comissariat de la Universitat Rovira i Virgili l'any passat, RESET és una exposició que posa en valor lo concepte de la curadoria com a pràctica imprescindible dins del camp de la gestió artística. Del curs, que comptava amb la tutoria de Cèlia de Diego, sis dels estudiants van comissariar una exposició que ha anat creixent des de la primera ocasió (Galeria Silvestre, Tarragona) a la segona (Sala Àmbits, Cambrils), on lo discurs, igual que les peces i artistes participants, ha anat evolucionant al llarg de les diferents encarnacions: ara, en este tercer reset a Lo Pati, se podrà vere en la seua totalitat. RESET se configura, en bona part, a partir de l’arxiu L'Irradiador, un arxiu d’artistes de la província liderat pel Centre d’Art d’Amposta i el Teler de Llum de Tarragona, una eina de treball sotmesa a constant renovació.
RESET és també la resposta a la incertesa del sector, al debat al voltant de les bones pràctiques i els codis a aplicar, a la crisi a què es veu sotmès. Tots los artistes que formen part han estat escollits per alguns dels trets característics que s’inclouen dins del concepte, mutant i readaptable, RESET, sigue perquè la seua vida i carrera ha sofert un “tornar a començar”, sigue perquè es reutilitzen o es plantegen com un repensar d'alguna cosa establerta, sigue perquè reciclen les constants ja presents o sigue perquè es “resetegen” a elles mateixes.
Comissariada per Màrius Domingo, Jaume Vidal, Eva Jolis (responsable de la direcció d'art), Pau López, Elena Martí i Magda Guillén, l'exposició s'inaugurarà el proper dissabte 1 d'octubre a les 20:00 amb dos intervencions: un concert Baschet a càrrec d'Andreu Ubach i Josep Maria Cols; i una intervenció sonora de Gerard Gil.
ARTISTES PARTICIPANTS
ALFRED PORRES. A cura d'Elena Martí. L’artista presenta dos peces, la videoinstal·lació RES set i Charter of Refugees, on ha fet un reset per subvertir el significat del text Charter of Fonamental Rights of the European Union, extraient 4939 lletres de la paraula refugee per denunciar el posicionament de la Unió Europea amb los refugiats sirians.
PILAR LANAU. A cura d'Elena Martí. Clipatges és una vídeoinstal·lació on l’artista convertix lo dibuix del seu aneurisma en una artèria cerebral.
DAVID CURTO. A cura de Jaume Vidal. Sense títol, un collage de grans dimensions amb fotografies de personatges històrics, polítics, personatges famosos de la crònica rosa, religiosos, psicòpates i assassins en sèrie, en una mena de ballet apocalíptic que el públic podrà contribuir a construir.
MARIONA MONCUNILL. A cura de Jaume Vidal. Un contenidor simularà l’aeronau, vídeo monocanal que agafa per títol una frase extreta de les instruccions de Protecció Civil a l’hora de fer un simulacre d’accident aeri i que permet al·ludir al caràcter simulat dels fets.
JOSEP CERDÀ. A cura de Magda Guillén. F > 9. Composició i escultura sonora amb gravacions de sons d'aigua que remeten a allò primigeni, lo so del naixement i de la vida.
GERARD GIL. A cura de Magda Guillén. Notes al peu de Kepler, on investiga les relacions musicals i sonores entre els planetes amb una visió alternativa a la de Kepler en lo seu llibre Harmonices Mundi. L’obra consta d'un text, un vídeo i una col·lecció d'esferes minerals que representen los nou planetes.
RUFINO MESA. A cura de Pau López. Raíces. Instal·lació de diverses peces de bronze sostingudes del sostre, on cada peça representa un episodi de la vida de l’artista lligat a un lloc geogràfic, reflexionant sobre la capacitat de reformular-se cada cop que es canvia d’escenari de vida.
LÍDIA PORCAR. A cura de Pau López. Blank Generation se genera amb l’apropiació de textos de pensadors contemporanis, com si fos un quadern d’apunts, de vegades íntim, que pot esdevenir una eina de pensament per a la pròpia artista.
DIEGO LATORRE. A cura de Màrius Domingo. Autorretrato, construit amb guix, làtex, una cadira i sabates manipulades.
ÀLVAR CALVET. A cura de Màrius Domingo. Banderins per a la festa del lloc o l’amagatall dels símbols, Pressupost d’artista + iva + crisi = CRISI i Mountain of confetti RESET o La Festa del temps: la primera peça reflexiona al voltant de la pèrdua d’identitat, la identitat imposada i la necessitat de definir-nos o redefinir-nos com a ciutadans; la segona és un cartell on l’autor exposa l’equació dels ingressos i les despeses que li ha costat produir la peça per reflexionar sobre la crisi que patix lo sector; i la tercera és una muntanya de confetti generada a partir de tots los cartells editats com a obra per l’artista del 2003 al 2015.
ESTER FERRANDO. A cura de Màrius Domingo. Somiant-me, on l’artista torna a reflexionar sobre la impossibilitat de fer reset vital perquè no podem dixar de banda els nostres referents ni les experiències que ens fan ser com som.
Compartir en