Cloenda " Treballs. Sense compensació" de Carles Guerra
Un conversació entre els artistes Carles Guerra i Perejaume servirà de cloenda i presentació de la publicació editada en motiu de l’exposició “treballs. Sense compensació”.
Dissabte 19 de gener de 2019 a les 19:00 hores.
Centre d'Art Lo Pati
A Carles Guerra i Perejaume els uneix la seva professió i una amistat que perdura al llarg dels anys. La figura de la mare de déu és la que ens aquest cas ens serveix de nexe d’unió ja que Guerra va partir d’aquesta concepció per a crear l’obra "Model per a la reconstrucció d'una pintura" que es pot veure a l’exposició “Treballs” i Perejaume acaba de publicar el seu últim llibre titulat “Treure una mare de Déu a ballar”, a Galaxia Gutenberg.
L’any 2010 Perejaume va sortir del MNAC amb una mare de déu del segle XIII i va emprendre un viatge a peu que va durar onze dies. D’aquesta experiència n’ha tret un assaig que alhora és una crònica i un poema en prosa.
L’obra de Carles Guerra són dues plataformes negres, de 2 per 2 metres que darrere tenen un vidre amb les mateixes dimensions amb una taca. L’obra no només era l’obra acabada, era el fet de treballar al taller, d’acoblar la imatge de la taca de pintura havia manllevat de Francis Picabia, on deixava caure una gota de tinta, cosa que creava un camp d’esquitxos que es titulava La Sainte Vierge (La santa Verge, 1920). L’aura de la part posterior tracta de la importància de la dona, d’allò femení a l’hora de comprendre el canvi entre allò que és productiu i allò que no ho és. Aquesta “santa Verge” que queda al darrere per a l’artista també és un emblema d’una feminitat que encara avui dia ens serveix com a pauta per alliberar-nos de productivitats heteronormatives, associades a la masculinitat.
Compartir en