#digitallandscapes: Eufònic
Una exposició col.lectiva, a cura de Iury Lech de MADATAC, al voltant dels paisatges digitals i la videocreació
Fruit de la nostra llarga col.laboració amb Eufònic - Arts Sonores i Visuals a les Terres de l'Ebre, que arriba ja a la quarta edició, Lo Pati acull l'exposició #digitallandscapes, una col.lectiva a cura de Iury Lech, director de MADATAC (Muestra de Arte Digital Audiovisual y Tecnologías Avanzadas Contemporáneas) de Madrid. Com si es tractés d'un paisatge del Delta de l'Ebre, on unes coeteres (construccions tradicionals de la zona del Delta per llençar coets i desfer les tempestes que amenaçaven la collita d’arròs) acullen els vídeos dels artistes seleccionats, #digitallandscapes es construix com un relat que indaga en la relació entre paisatges reals i imaginats, entre escenaris existents i recreats, a través de cinc treballs que exploren les relacions entre paisatge i creació digital i musical.
Eufònic és un festival al voltant de les arts sonores i visuals que se celebra a les Terres de l’Ebre (Sant Carles de la Ràpita, Amposta, Tortosa, Miravet i Ulldecona) del 3 al 6 de setembre, on se desplega un ventall d'actuacions audiovisuals, tallers i xerrades, instal.lacions visuals en espais museístics, accions sonores, activitats per al públic familiar i concerts en espais singulars. Fruit de la convocatòria de residències artístiques Lo Pati / Eufònic, acollim a la nostra residència artística de Balada als artistes seleccionats en este edició (Lukas Adolphy (Alemanya), Rubén Patiño (Barcelona) i Tonje Alice Madsen & Camilla Vatne Barratt-Due (Noruega). Lo resultat del seu treball se verà durant los dies Eufònic.
Vibeke Bertelsen: Valley Of Uncanny 01
3’51”/ Dinamarca 2014. Banda sonora: Zack Christ
Animació interactiva que explora la relació entre els ritmes visuals i musicals, glitches i distorsions. Lo terme “La vall inquietant” va ser desenvolupat en la dècada dels setanta per l’expert en robòtica japonès Masahiro Mori per descriure el sentit profundament pertorbador dels no humans en la seua figuració humana.
Kimberly Burleigh. Light Divides the Square
4’48”/ EUA. 2012. Banda sonora: Russ Johnson
Animació digital que s’emparenta amb la tradició del cinema experimental. Imatges abstractes en moviment creades mitjançant l’ús de llums virtuals, superfícies fluïdes i lleis de la física “antinaturals” donen com a resultat imatges que no són possibles en la realitat.
Hugues Clément. Gleam
1’59”/ Canadà 2014. Banda sonora: Hugues Clément
Inspirat per una idea sobre la decontextualització de les cavernes (potser com los artistes paisatgistes decontextualitzen la naturalesa en la galeria), les formes lliures que veiem i la música han estat construïdes per la unió de dos conceptes: la forma gràfica pura i simple (ordinador, so tecnificat) i el disseny del moviment (naturalesa, sons vaporosos).
Yiannis Kranidiotis. Ichographs
11’35”/ Grècia 2014. Banda sonora: Yiannis Kranidiotis
La imatge es descompon en los colors bàsics que l’han creat i cada color és una freqüència sònica. Un total de 600 generadors de so d’ones sinusoïdals recreen la imatge en l’esfera de l’àudio, mentre observem com lo color surt de la imatge i es dispersa a l’espai. En traduir les dades del color a un so audible, s’utilitzen diverses pintures famoses per crear nous entorns.
Dennis H. Miller. point.line.plane: 3 Studies after Kandinsky
6’20”/ EUA 2013. Banda sonora: Dennis Miller
Punt.línia.plànol és una sèrie de tres obres curtes que exploren los elements gràfics primaris identificats en lo tractat fonamental de Kandinsky, de nom similar, creades amb X-Particles, un plug-in de simulació de partícules per cinema 4D, i amb Syntheik Studio Artist. La banda sonora aporta un element emotiu, a base de modelat d’ones i síntesi granular.
L’exposició es podrà vere fins lo 19 de setembre.
Comparteix a