L'Aula al Pati. Col·laborar i aprendre amb altres.
Segones jornades d'art i educació al Centre d'Art de les Terres de l'Ebre
24, 25 i 26 d'octubre
Centre d'Art Lo Pati - Amposta
L’Aula al Pati és un programa que es situa en la intersecció entre l’art i l’educació. També és un programa per a l’acció, perquè més enllà del sentit més immediat com a d’activitat de formació, les jornades es plantegem com una oportunitat per mobilitzar i aconseguir complicitats de múltiples i diversos agents socials del territori.
En aquestes segones jornades s’ha situat el focus en què significa ‘col·laborar i aprendre amb altres’. Aquest és el fil conductor que connecta les intervencions programades en les que us proposem participar.
Dijous obrirem les jornades amb una taula rodona on presentarem deep i Sàrsia, dos projectes desenvolupats a Amposta al llarg d’aquest darrer curs. Tots dos projectes tenen el seu origen en les primeres jornades d’octubre de 2012 i mantenen un vincle amb el programa de L’Aula al Pati.
Divendres, a més a més de la presentació protocol·lària de les jornades, tindrem la presentació de la publicació Mecanismes de porositat. Interseccions entre art, educació i territori, fruit de la col·laboració entre ACVic i Lo Pati i que recull allò desenvolupat a la QUAM 2012 i a les primeres jornades de L'Aula al Pati.
Entre divendres i dissabte participarem en la proposta de Les Salonnières, un col·lectiu artístic interdisciplinari que des de 2006 desenvolupa projectes artístics i educatius amb el propòsit de comprendre, repensar i crear vincles entre la producció artística i la vida quotidiana, fixant-se en els processos de construcció d'identitats, personals i de grup. Dissabte tancarem les jornades amb la intervenció de l’equip de Subtrames, una investigació artística que s'emmarca en el camp d'estudi de la cultura visual digital, especialment d'aquells treballs que han qüestionat les relacions entre el coneixement i el poder, fomentant un territori d'encreuament entre l'art, la democràcia participativa, l'educació i la vida quotidiana.
Totes les intervencions estan pensades per afavorir la participació i l’intercanvi amb les persones assistents a les jornades. D’aquesta manera, confiem que podrem aprendre i copsar (no només a través de l’accés a les propostes presentades sinó també a través de la pròpia experiència de participació propiciada) les estratègies que necessitem posar en joc quan col·laborem amb altres en projectes que pretenen transitar per zones liminars entre l’art i l’educació.
Inscripcions obertes fins el 23 d’octubre a: comunicacio@lopati.cat
Comparteix a