Jornades d´Art i Educació: L´Aula al Pati
L’Aula al Pati. Interseccions entre Art i Educació. Presentacions a càrrec de: Ramón Parramón, LaFundició, Marta Ricard, Jordi Canudas i Victoria Rodríguez & Natalia del Río López (MNCARS).
19 i 20 d'octubre
Museu de les Terres de l'Ebre
El Centre d’Art de les Terres de l’Ebre rep el nom del lloc on està ubicat, el pati de les antigues escoles públiques d’Amposta. El pati és, dins l’espai regulat de l’escola, el lloc i el moment del lleure, del joc, de la conversa i de les relacions. Des de l’enfocament tradicional dominant, totes aquestes activitats només són lúdiques, un parèntesi en l’activitat escolar. Però també hi ha altres tradicions (per exemple, l’escola activa) que en reconeixen el seu paper socialitzador i educatiu. Vet aquí que aquesta relació fortuïta entre el Centre d’Art de les Terres de l’Ebre i un pati d’escola ens serveix de leitmotiv d’un projecte que no es defineix ni com a artístic ni com a educatiu, sinó més aviat com allò que emergeix en la seva intersecció.
L’Aula al Pati és un projecte d’intercanvi i col·laboració entre Lo Pati i els centres i espais educatius i formatius formals, no-formals i informals de les Terres de l’Ebre. El propòsit és possibilitar l’encontre entre persones i institucions que, malgrat operar en un mateix context, sovint s’han considerat en esferes separades. El punt de partida és considerar que tant l’art contemporani com l’educació despleguen pràctiques de producció cultural i estratègies pedagògiques per arribar als seus públics. Les formes d’aproximació i participació es definiran a través d’un procés que es va iniciar amb les jornades Art i educació, encontres i desencontres.
El projecte s’adreça a qualsevol persona, col·lectiu o institució interessada en participar en experiències de col·laboració desenvolupades en la intersecció entre art i educació. Tanmateix, potser pel format adoptat a les jornades o per la tasca de difusió del CRP del Montsià entre el col·lectiu docent, majoritàriament van assistir mestres i professorat d’ensenyaments reglats. En qualsevol cas, com a esdeveniment fundacional, les jornades van ser la primera d’una sèrie d’estratègies d’acostament que haurem de diversificar per poder involucrar altres persones i col·lectius.
*L'Aula al Pati és un projecte dirigit per Alfred Porres i en col·laboració amb Quam 2012, "Mecanismes de Porositat. Art, educació i territori". Projecte impulsat per ACVic Centre d'Arts Contemporànies.
Comparteix a